tisdag 3 maj 2011

Hälsningar från kliniken i Larapa

Igår blev jag intagen till Dr Victors klinik eftersom antibiotikan jag fick inte kunde hantera streptokockerna, inte heller mitt egna imunförsvar lyckades med detta...men efter en natt med "the good stuff" har 60% av prickarna i halsen försvunnit och jag känner mig redan toppen!

Fick även redan på att jag hade salmonella och en liten parasit som heter Giardia. Lyckligtvis låg dessa två lurifaxer och väntade på att mitt imunförsvar skulle gå i botten, för att därefter ställa till med oreda. Detta blev dock inte fallet! puh!

Så läget just nu är antibiotika och dom städar även lugorna med vätska och gas...har tyvärr inga fancy medicinska termer att skryta med! ...men jag har grymt wifi och 100 kanaler..ha! ;-)

Nästa inlägg får bli med lite bilder, då har vi förhoppningsvis varit i staden Ica för lite olika äventyr. 18 timmar buss!

Ser också fram emot att åka upp till skolan snart, känns som evigheter sedan...!!!

Ciao!

6 kommentarer:

  1. Hallå där, hur har du lyckats (not) med att få alla de där bakterierna?! Stackars dig!
    Se nu till du kan få tag i bra snälla magbakterier så alla antibiotika inte slår ut det helt. finns det att få tag i där tror du? probiotika kallas det, bör vara detsamma på engelska eller någorlunda likt i alla fall.
    Härligt du får fin vård:)
    Sköt om dig, hoppas du blir frisk snart!
    Stor kram från Lena

    SvaraRadera
  2. Nemen usch Mange då, du får ta hand om dig!
    Hoppas att du känner dig bättre snart!

    Kram

    PS: Gud vad jag också saknar svenskt godis! Men snart så.. namnam

    SvaraRadera
  3. Trist att du inte lyckades hålla dig ifrån kliniken :-( Varit för dålig med handspriten? Ätit mat som sköljt under kranvatten?? Illa illa ;-)
    /Martin

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen Lena!

    Nellie, godiskväll i Sverige en dag!

    Martin, handsprit har jag varit riktigt dålig på att anvä da kom jag på nu, resten har jag inte tänkt på! Men det är över nu, skrivs ut om ca 2 timmar, peruvian-time ;-)

    Geert och jag funderar på att skypa med dig någon dag...intresserad? :)

    SvaraRadera
  5. Absolut, vore riktigt kul att prata med er båda!! Kan bli lite tajt den här veckan och nästa är jag i Indien men kanske veckan efter det, den som börjar den 16:e maj, funkar det för er?

    SvaraRadera