måndag 4 april 2011

Lima, miraflores

Internet på hotellet verkar inte vilja fungera, men har hittat en skön plats i parque central med öppet wifi.

Kort om resan hit. Planet från Sverige blev försenat och jag och några till missade planet till Lima. Vi blev ombokade vilket ledde till 12 timmar i Amsterdam. Åkte in till centrum och unnade mig ett par koppar kaffe och en och annan öl. Flyget till Lima gjorde två stopp. Sista stoppen som var i Ecuador blev lite speciellt. Vårar bagage skulle genomgå en noggrann granskning efter knark...dom tittade konstigt på min packning när dom hittade massa arbetshandskar och sen leksaker...

Miraflores i Lima är sagolikt vackert och är ett bra område för turister. Som i många andra länder är trafiken helt åt skogen, men på något magiskt vis lyckas dom inte krocka. Jag håller mig till att promenera..

Rekommenderar starkt att gå en spanska kurs. Tack vare lexikon och lite böcker från lonelyplanet med bland annat karta klarar jag mig hyfsat fint. Inte ens polisen pratar engelska...lyckligtvis är de flesta väldigt trevliga och tålmodiga när jag stressar mig igenom ordboken för lämpligt ord! Utmanande och kul men längtar efter spanskakursen i cusco!

Dags för den traditionella 2a frukosten!

PS - Blir lite bilder när jag bloggar från datorn...

4 kommentarer:

  1. Hej, sorry att jag missade när du skrev förut, men blev glad att du gjorde de :D Trodde all spanska man någonsin behövde veta var " una cerveza grande por favor" :D Men skönt att du får lära dig lite mera :P Ta hand om dig och njut av ditt äventyr.. Miljoner kramar / Jenny

    SvaraRadera
  2. Hey Magnus, I am the guy met you yesterday during the city tour and larco mar mall..
    Good Luck with your trip..

    Kushal

    SvaraRadera
  3. Jenny; lugnt, men kul att du skrev här nu :) här är toppen!!! får skriva lite mer när jag får möjlighet! hur mår Sofia? Kram!!

    Kushal: Hola! how are you? did you find the Inka market? is this blog understandable with google translate? :) Take care!

    SvaraRadera
  4. No I was not able to find the Inca Market.. Will try again.. But I found my way to the Parqee Kennedy..
    Yes, I can understand the blog using the translator..

    SvaraRadera